Taler av Sandra Iversen

Samtale | Hviledagen som singel

denne podcasten kan du høre Sandra fortelle sin historie og reise med hviledagen. Vi snakker om forskjell på hvile og avslapping, hva som har vært mest krevende og hva som har vært best med å feire hviledagen.
Sandra Iversen taler

Å møte Den hellige ånd som den han er

Sandra Iversen underviser om Den hellige ånd på 1. Pinsedag. Den hellige ånd kan ikke settes i boks. Sandra viser oss gjennom både gjennom Bibelen og gjennom erfaring med ulike kirkesamfunn hvordan Den hellige ånd ønsker å møtes oss. Men vi trenger å se han som en person, ikke en upersonlig kraft. Talen har utgangspunkt i søndagens tekst i Johannes 20,19-23.

Støperiet: Hva er hjertet?

Sandra Iversen taler om hva hjertet er, hva hjertet kan fortelle oss og hvorfor vi må lytte til hjerte. Spørsmål: Hva er tilstanden til hjertet ditt i dag? Kjennes det ut som et steinhjerte, eller er det våkent og levende? Hvordan forholder du deg til dine egne følelser? Tar du de på alvor, eller ignorerer du dem? Kjenner du igjen beskrivelsen av et «indre barn»? Hvis du prøver å lytte til denne delen av deg sine ønsker ovenfor Gud, hva…

Støperiet: Hvem styrer skuta?

Sandra Iversen forteller om sin reise med tro og tvil, og hva det vil si å gi Gud kontrollen Hvordan forholder du deg til tvil i både eget liv og i livet til de rundt deg? Har du hatt en runde i løpet av livet som kristen, hvor du har tatt tvilsspørsmål og prosessen rundt det på alvor? Hvor er du i forhold til å gi Jesus kontrollen over livet, hvem styrer skuta i ditt liv?

Støperiet: Flytende i evangeliet – Å leve ut evangeliet

Hvordan blir vi flytende i evangeliet? Hvordan kan vi leve ut evangeliet sånn at vi blir flytende i det? Sandra forteller hvordan hun ble flytende i evangeliet, og om praktiske steg man kan ta for å leve ut evangeliet i sitt eget liv. Hvordan er evangeliet synlig i ditt hverdagsliv? Ønsker du at andre rundt deg skal bli kjent med Jesus? Hvorfor/hvorfor ikke? Hva skal til for at du blir flytende i evangeliet?