Hva møter deg?

DU er velkommen

Du er hjertelig velkommen til Hamar frikirke, den lille røde kirka midt i Hamar. I kirka vår finner du mennesker i alle aldre, i alle livssituasjoner. Vi er en kirke for hele livet. Som mennesker forholder vi oss ulikt til Gud. Noen tror, noen tviler, andre tror ikke. Samme hvor du er i ditt forhold til Gud, ønsker vi å treffe deg, og vi syntes det er kjempestas om du vil komme på en av våre storsamlinger i helgen. Som menighet har vi to faste møtepunkt gjennom en uke. Hovedsamlingen vår er gudstjenesten kl. 11 på søndager. Det andre møtepunktet er husgruppene, der man møtes i en gruppe på 4-10 personer, hjemme hos noen i gruppen. Tweens møtes på B-tween annenhver fredag kl. 17.30.  Ungdommene møtes på Freak hver fredag kl 20.

Vi har ikke så mye parkeringsplass ved kirka, men det er gratis å parkere i gatene utenfor – på alle tidspunktene vi har storsamlinger. Når du kommer til oss på gudstjeneste kan du forvente å møte noen hyggelige folk i døra. Slik vi tror Gud ser og elsker alle mennesker, fordi han er skaper, prøver vi å se menneskene vi møter med samme hjerte og øyne.

Har du barn fra 3 år og til og med barneskolealder, kan du trygt ta med disse på gudstjenesten kl 11. Når du kommer inn døra vil du få hilse på en av våre søndagsskoleledere i gule eller lilla tskjorter. Disse vil skrive opp navnet på barna dine på en tavle, hvis dere har lyst til det. Når du kommer inn døra kommer du rett inn i kirkerommet. Til høyre har vi satt av et område til småbarnsforeldre med barnevogn. Hvis du går ned trappa til venstre, vil du finne både toalett og garderobe. Der nede kommer også de minste barna til å være på søndagsskolen, enten i cafeavdelingen, eller på lekerommet, til venstre nedenfor trappen.

Kirkesalen

Gudstjenesten starter kl 11 med en nedtellingsfilm. Du kan sitte hvor du vil i kirkerommet. Vi ønsker å starte gudstjenesten sammen, store som små. Derfor starter gudstjenesten med sang, bønn og hilsen. Vi synger også sanger for barna. Etter en liten stund kommer søndagsskolen og introduserer dagens samling, før barna går sammen ned til samling. De minste er som sagt kjelleren, mens de største barna går over i kirkestua. Du er hjertelig velkommen til å bli barna dine på søndagskolen, hvis du ønsker det. Resten av gudstjenesten vil synge sammen, høre på en spennende og aktuell preken ut ifra bibelen, ta inn en kollekt som vi gir videre til noen utenfor kirken, feire nattverd (annenhver søndag) og be sammen.

Hver søndag drikker vi kaffe og spiser deilig is, enten i kirkekjelleren eller i kirkestua (bygget ved siden av). Vi håper du har tid til en kaffe og en hyggelig prat. Vi vil gjerne bli kjent med deg.