Taler

Livgivende Rytmer | Fokusperiode Bibel, del 1

Pastor Eirik Austeng gir en rask introduksjon av hensikten med rytmer og praksiser. Hensikten er å legge til rette for à kjenne Jesus gjennom à være sammen med han, bli formet til å bli lik Jesus og slik klare å gjore det Jesus gjorde. Det store målet er at vi skal bli mennekser som elsker. Elsker Gud, vår neste og oss selv. Deretter følger et panel hvor Trygve Bekkevold og Lilla Tramm deler ærlig om sitt forhold til bibelen. Talen…

4 måter å ødelegge enhet | Fellesmøte, Sammen for Hamar

Vi er ikke bare ment til å tåle hverandre, men vi er kalt til å elske hverandre som brødre og søstre. Selv om form og farge ser forskjellig ut, er vi kalt til enhet. Tale basert i Johannes 17,20-23, til fellesmøte mellom menigheter i Hamar, arrangert av Sammen for Hamar. Lars Christian Gjerlaug jobber som pastor i IMI-kollektivet i Oslo sammen med sin kone Anita.

Hvordan søk Guds rike?

Guds rike er i oss, det er ikke noe utenfor oss vi søker. Han virker i oss og gjennom oss. Så hvorfor søke noe som allerede er i oss, det handler om å skape plass til Hans rike i oss. Derfor trenger vi gode rytmer som skaper rom for Hans kongerike i oss. Pastor Anders Myklebust underviser. Bibelvers: «Da fariseerne spurte ham om når Guds rike skulle komme, svarte han dem og sa: Guds rike kommer ikke på en slik…

Søk Guds rike som én kropp

Vi er kalt til å være et fellesskap, en kropp, som følger Jesus sammen og søker Guds rike sammen. Det utfordrer oss til hvordan vi ser på ledere, hvordan vi ser på oss selv og hvordan vi ser på de andre i fellesskapet. Pastor Eirik Austeng underviser i vår miniserie om å søke Guds rike.

Søk Hans rettferdighet

Hvordan ser Guds rettferdighet ut? Når Gud møter oss med sin omsorg og nåde, dras vi nærmere Hans hjerte for rettferdighet. Vi blir opptatt av det som er viktig for Han. Kan vi be samme bønnen som Jesus ba i Getsamene? «Ikke min vilje, men din vilje». Pastor Anders Myklebust taler i del to av en mini-serie basert i Matteus 6,33.

Søk Guds rike først

Jesus kalte disiplene til ikke å bekymre seg for klær og mat, men søke Guds rike først. Hva betyr det å søke Guds rike, og hvordan ser det ut i praksis? Pastor Eirik Austeng taler første tale i høstsemesteret.

En vei med Den hellige ånd | Den hellige ånd, del 3

Sondre Carlsen fra Tønsberg Frikirke deler litt av sin historie med Den hellige ånd. Han vokste opp uten mye fokus på Den hellige ånd, og har gjennom en lengre prosess lært å bli trygg på den hellige ånd, åndens gaver og hvordan dette kan se ut i menighet. Pastor Eirik Austeng innleder basert i Lukas 11,11-13.

Å høre Guds stemme | Den hellige ånd, del 1

Hvordan hører vi Guds stemme? Hvordan ser det ut hos den enkelte? Hvordan kan vi vite at det er Guds stemme vi hører? Pastor Anders Myklebust taler første tale i vår 3-søndagers serie om Den hellige ånd Vi må teste det på Guds ord, Bibelen er Guds skrevne ord. Når vi skal forstå hvordan vi kan høre Gud, må vi ta høyde for de forskjellige trosspråkene. La oss gi plass til å høre Han i menigheten, i våre bønnestunder. Gud…

Håpet i Herrens dag

Hva skjer når Jesus kommer igjen og hvordan forholder vi oss til dette i dag? Trygve Austeng taler med utgangspunkt i søndagens tekst fra Det gamle testamentet: Sakarja 14,6-9.