Samtale | Hviledagen som singel

denne podcasten kan du høre Sandra fortelle sin historie og reise med hviledagen. Vi snakker om forskjell på hvile og avslapping, hva som har vært mest krevende og hva som har vært best med å feire hviledagen.

Er Bibelen ufeilbarlig? | Lars Olav Gjøra

Bibelens ufeilbarlighet løftes høyt av mange kristne. Men hva betyr dette egentlig? På hvilke måte er den ufeilbarlig, og hvordan har det seg at den er skrevet av feilbarlige mennesker. Lars Olav Gjøra viser hvor konseptet av feilbarlighet kommer fra, hva vi legger i det, og hvordan en som tror på Bibelen kan forstå hvordan dette hegner sammen. Se Lars Olavs nettside bibelnerden.no for mer godt stoff om Bibelen, vanskelige spørsmål og de ulike bøkene den består av.

Bibelens troverdighet | Lars Olav Gjøra

Er Bibelen troverdig? Hvordan er den satt sammen? Er den ikke full av feil? Hvordan kan vi tro på et så gammelt dokument? Har den ikke blitt endret gjennom århundrene? Lars Olav Gjøra gir et overblikk over Bibelen som historisk dokument og nøkler til hvordan vi både kan forstå troverdigheten selv og formidle denne forståelsen videre. Se Lars Olavs nettside bibelnerden.no for mer godt stoff om Bibelen, vanskelige spørsmål og de ulike bøkene den består av.

Samtale: Når det stormer | Snakk om det #bonus

Eirik Austeng, Trond og Anne-Helen Sæthren snakker om når det stormer i livet. Hvordan kan vi som kirke snakke sant og ærlig om både Guds løfter, om bibelen, om livet og om mental helse. Dette er viktig for vår kultur som kirke og vår integritet som kirke. Samtalen er spilt inn i forbindelsen med taleserien vår: Snakk om det!