Taler om Apostlenes Gjerninger

Dine siste ord

Hva ville dine siste ord vært?Paulus viser oss hvordan han både med ordene sine og handlingene sine gir videre alt det Gud har gitt ham.

Et tidløst budskap

Pastor Eirik Austeng taler ut ifra Apostlenes Gjerninger 15:4-11. De første kristne utforsket og diskuterte hva det vil si å følge Jesus, og hvordan man skulle forholde seg til Moseloven.

Tegn og under fulgte dem

Eirik Austeng taler. Har du en god rytme i livet ditt, med rom for Guds spontane handling? Snakk om hvordan det å dele tro kan gjøres naturlig? Hva lengter du etter at Gud skal gjøre gjennom deg? Snakk og be om det.

Din nye familie | Apostlenes Gjerninger 2:42-47

Kirken er akkurat født, etter den hellige ånd kom ned på pinsedag. 3000 mennesker følger Jesu vei, men hvordan ser denne første familien ut?  Spørsmål til samtale/husgruppe Les Apostlenes gjerning 2:42-47 Hva binder kirken sammen? Hva er unikt med denne gruppen? Hvorfor lar nye seg frelse hver dag? Hva utfordrer deg i denne teksten? Hva peker den hellige ånd på I livet ditt?

Sendt for å vitne

Eirik Austeng taler. Apostlenes gjerninger er historien om Jesu fortsatte gjerning gjennom kirkens første tid. Kirken ble sendt for å vitne om Jesus, i kraft av Den hellige Ånd. Hva betyr det å være et vitne, sammenlignet å «gjøre» et vitne? Hva tror du det trengs mer av i vårt område for at vitnesbyrdet skal fortsette å bevege seg utover? Personlig initiativ, åndelig åpenbaring eller motstand/forfølgelse? Den hellige ånd gir oss kraft til å vitne. Er det et området ved…