Taler av Eirik B. Fjellestad

Eirik Fjellestad

Din rolle i det nære fellesskapet | Å følge Jesus sammen

Hvordan leve tett med noen kristne søsken? Hvordan kommer vi så tett på hverandre at vi bærer hverandre og oppriktig kan snakke om vår kjærlighet til hverandre? Eirik B. Fjellestad underviser om de nære fellesskapene og peker på Bibelens store historie om oss kristnes kall til å være Guds «Hellige prester».
Eirik Fjellestad

Hva krever Jesus av oss? | Bærekraftig etterfølgelse

Hva krever Jesus egentlig av oss? Hva vil det si å gi avkall på alt vi eier? Som siste tale i serien vår om bærekraftig etterfølgelse underviser Eirik B. Fjellestad utifra Jesus ord i Lukas 14.25-35. Jesus utfordrer oss til å tenke gjennom om vi er villig til å gi det han krever. Kan vi leve et liv i etterfølgelse, og stå i dette livet ut? Anbefalingen av Jarle Skulleruds tale om å følge Jesus i motgang finner du på…

Forvaltning av styrker og talenter

Vi mennesker er skapt i Guds bilde, og skapt med ulike styrker, talenter og gaver. Administrasjonsleder Eirik B. Fjellestad ser på lignelsen om talentene i Matteus 25.14-30, og ser videre på hva slags forvaltningsoppdrag vi har som troende i møte med det som er gitt oss. Vi ser også på noen eksempler på hva forskning beskriver som menneskers styrker og talenter.

En kjærlighetsvisjon | Del 3

Bibelen utfordrer alle kristne til å dele evangeliet. Samtidig sier den at om vi ikke gjør det med kjærlighet – er det ingenting verdt. Hvordan henger dette sammen, og hva er mitt oppdrag som kristen? Eirik B. Fjellestad tar oss gjennom Paulus sine ord i Romerne kapittel 10, og viser at det å dele evangeliet er det mest kjærlige vi kan gjøre.

Dine siste ord

Hva ville dine siste ord vært?Paulus viser oss hvordan han både med ordene sine og handlingene sine gir videre alt det Gud har gitt ham.

Din nye familie | Apostlenes Gjerninger 2:42-47

Kirken er akkurat født, etter den hellige ånd kom ned på pinsedag. 3000 mennesker følger Jesu vei, men hvordan ser denne første familien ut?  Spørsmål til samtale/husgruppe Les Apostlenes gjerning 2:42-47 Hva binder kirken sammen? Hva er unikt med denne gruppen? Hvorfor lar nye seg frelse hver dag? Hva utfordrer deg i denne teksten? Hva peker den hellige ånd på I livet ditt?

Den dyrebare tiden

Eirik B. Fjellestad taler ut ifra Paulus brev til Kolosserne, kapittel 4, vers 2-6. Kristne kalles til å forkynne det vi tror på til menneskene rundt seg. Med visdom og vennlighet, men også med salt og kraft. Hva betyr dette, og hvordan utfordrer det oss i hverdagen?

Gjestfrihet: Å være hellig

Eirik B. Fjellestad ser på hva slags unik posisjon en kristen har til å gi uten å forvente noe tilbake. Vi ser guds lengsel etter å bruke oss mennesker til godhet i gamle testamentet. Vi ser på hvordan Gud tar dette like seriøst i det nye testamentet, i lys av det Jesus har gjort for oss. STUDIE Les Matteus 25:34-46. Hvordan reagerer sauene og geitene? Les 3. Mosebok 19:1-2, 9-10, 15, 18 og 33-34. Hva betyr det å være hellig?…

Tilbake til julens sentrum

Eirik Fjellestad taler Jesus tilfredsstilte aldri forventningene som verden hadde til han. Men han viste en ny og annerledes vei til Gud. Eirik viser Bibelens profetier til Messias som skulle komme, hvordan Jesus oppfylte disse profetiene på en helt unik måte, og hva dette har å si for oss i dag.

Støperiet: Vokser du?

«Vi er Guds verk, skapt til gode gjerninger, som Gud på forhånd har lagt ferdige for at vi skal vandre i dem». Hva slags tåkeprat er nå det? Gud elsker oss som vi er, men bare han kjenner potensialet i alle oss. Eirik Fjellestad snakker om hvordan det ser ut med en livsstil hvor Gud får frem det beste i oss. Guds veier til dyp, indre glede. TIL HUSGRUPPER Les Efeserne 2:4-10. Hva er Guds jobb? Hva er vår jobb?…

Støperiet: Elsker du Jesus?

Eirik Fjellestad taler:Hvordan bedømmer du om en person er kristen eller ikke? Å lage kategorier og sette mennesker i boks er det naturligste vi gjør. Men bruker vi Guds bokser og rammer, eller har vi laget vår egen versjon av hva det å følge Jesus betyr? Eirik viser hvordan Bibelen kaller til å elske Gud – før noe annet. Men hvordan ser det ut? Hvordan får jeg til det? STUDIE Les Filipperne 1:9-11 Hvorfor fokuserer Paulus på «kjærligheten deres», istedet…

Å bomme på Gud

Gud lengter etter å leve MED oss. Men vi finner stadig måter å bruker Gud på slik at vi kan leve livet på den måten vi finner best. Så vi kan få kontroll på Gud, satt han komfortabelt på plass i et område av livet vårt, for så å leve livet på måten vi finner best. Hvordan ønsker du leve livet med Gud i 2019? Eirik B. Fjellestad’s tale er inspirert av boken ‘With’ av Skye Jethani.
  • 1
  • 2