Taler om Gjestfrihet

Åndelige rytmer – Å tjene

Anders Myklebust fortsetter taleserien om åndelige rytmer: Å tjene handler om mer enn å ha en tjeneste i kirka eller en oppgave vi gjør. Vi er kalt til å være en tjener. Det er en rytme og en livsstil. Jesus er vårt forbilde på dette.

Gjestfrihet: Å være hellig

Eirik B. Fjellestad ser på hva slags unik posisjon en kristen har til å gi uten å forvente noe tilbake. Vi ser guds lengsel etter å bruke oss mennesker til godhet i gamle testamentet. Vi ser på hvordan Gud tar dette like seriøst i det nye testamentet, i lys av det Jesus har gjort for oss. STUDIE Les Matteus 25:34-46. Hvordan reagerer sauene og geitene? Les 3. Mosebok 19:1-2, 9-10, 15, 18 og 33-34. Hva betyr det å være hellig?…

Gjestfrihetens grunnholdning

Eirik Austeng taler. Spørsmål: 1. Har du noen gode erfaringer/historier med gjestfrihet. Enten som vert eller gjest? Del med hverandre. 2. Er det noe ved din holdning til andre mennesker og gjestfrihet som kan justeres? 3. Hvordan kan misjonal gjestfrihet se ut i ditt liv? Vær realistisk.

Gjestfrihet

Anders Myklebust taler. Hvordan møter vi nye som kommer til kirka vår? (Grunnet teknisk svikt, ble det dessverre dårlig kvalitet på opptaket.)