Taler om Gud Fader

Når Gud er taus

Andreas Nordli taler. Vi kan oppleve at Gud er nær og taler til oss, men vi kan også oppleve at han er taus. Hva vil han med stillheten?

Barn, ikke tjener

Maria Bøgeberg taler. Spørsmål: Hva skiller en relasjon som far og barn, fra en som tjener og herre? Snakk om grunner for å tjene Gud, både personlig og generell tjeneste i Guds rike.

Gi Jesus videre

Eirik Austeng taler. Har du tenkt på veien til relasjon med Gud som en instruksjonsbok du må følge, eller som en relasjon? Hva har det i såfall betydd, både for troen til din og forholdet til Gud og kirke? Hva slags forhold har du til å Gi Jesus Videre? Hvordan passer BLESS-modellen til å gi Jesus videre? ( Begin with prayer – Listen- Eat- Serve- Share) Bruk gjerne tid i bønn til å spørre Gud om det er noen konkrete…

Guds dom

Lars Jørgensen taler. I Johannes kap 9 møter Jesus noen fariseere etter å ha helbredet en blind mann. Hvilket bilde gir han av Gud som dommer?

Helhet

Anders Myklebust taler Vi har en tendens til å sette ting opp mot hverandre når det gjelder Gud. Viktigheten av å ha en helhet i hvordan vi forholder oss til Gud. Han er både nådig og rettferdig. Det handler om å ha to tanker i hodet samtidig

Støperiet: Tenke, føle og leve til Guds ære

Karl Oskar Haugrud taler. Sannhet som forandrer hjerte og liv til Guds ære. Hvordan vi tenker om Gud burde påvirke hvordan vi føler om Gud. Se for deg at du er på toppen av et enormt fjell, med enestående utsikt – det gjør noe med deg, du føler deg kanskje liten, glad, redd, og på veien ned møter du folk som som skal opp. Hva ville du sagt? Gud beskriver seg som suveren og stor gjennom bibelen, og sannhetene om…

Freak: Med Gud på førsteplass

Som kristne har vi ofte et ønske om å sette Gud først i våre liv, men når vi møter hverdagens stress, distraksjoner og bekymringer så glemmer vi Gud. Sindre prater om hvordan vi kan holde Gud på førsteplass i møte med hverdagen.

Støperiet: Om å ignorere Gud?

Eirik Austeng taler. Spørsmål: Hva vil det si for deg å følge Jesus? Tror du at Gud er relevant for alle deler av ditt liv (penger, tid, relasjoner, prioriteringer, osv), og på hvilken måte preger Gud disse områdene i ditt liv? Må du endre noen prioriteringer i din hverdag? Hva vil du endre, og når skal du endre det? Her kan husgruppen holde hverandre ansvarlige og hjelpe hverandre.

Guds farshjerte

Jesus sa til disiplene at han ikke ville etterlate dem som foreldreløse barn, Joh. 14. 18. Hva mente han med det? Til samtale: Hvordan vil du beskrive forholdet til din egen far? Hva tenker du om Gud som far? Hva tenker du det betyr at den som elsker Gud holder hans bud?