Nytt bad i Teamhuset

Vi har hatt en større oppgradering av lokalene våre denne våren, nemlig en sårt tiltrengt oppgradering av badet i Teamhuset vårt. Teamhuset er det oransje bygget ved siden av kirken vår, hvor vi de siste 11 årene har hatt boende unge voksne som kombinerer jobb eller studier med å gi store deler av tiden sin til å arbeide for menigheten og ungdomsarbeidet.

Teamhusbadet har vært lite og trangt, og med opp til fem stk boende i huset av både gutter og jenter, har dette vært en utfordring. Vasking av klær har skjedd i en i overkant fuktig kjeller, og det har ikke vært mer plass en nødvendig. Vi er derfor stolte av at vi endelig har fått dette ordnet, og med en nydelig løsning som både har doblet plassen på badet, og gitt plass til vaskemaskin og tørketrommel på en mye bedre plassering i huset. Teamet og menneskene det har bestått av alle disse årene har vært en fantastisk velsignelse for menigheten, og det er godt å investere tilbake i huset.

Økonomien

Vi har brukt rett i underkant av 300 000,- kr på det nye badet, og rundt 40 000,- kr til på oppgradering av det elektriske anlegget på huset mens vi først var i gang (inkludert nye sikringer med jordfeilbryter), samt byttet ut et vindu.

Vi har tidligere satt av 120 000,- kr fra menighetens overskudd i 2019, i tillegg til at vi har fått støtte på 150 000,- kr fra Frikirken sentralt til dette prosjektet.