Møt Bente, vår nye Barn- og familiearbeider

Hei.

Her sitter jeg på Hamar Frikirkes kontor, midt i Hamar by, midt i livet og er særdeles fornøyd med det.

Jeg er kontrollfreaken som har sluppet litt kontrollen, kan jeg kanskje si. Jeg liker veldig godt å ha kontroll og god oversikt, må jeg innrømme. Jeg har jobbet som lærer i barneskolen i 20 år nå, og det har jeg likt veldig godt. Men i den senere tid har jeg opplevd at Gud ønsker å peke ut en ny retning for meg. Dette medførte at jeg søkte om permisjon fra min faste lærerjobb, og slapp taket. Og da begynte ballen å rulle. I juni fikk jeg 20% jobb som barne-og familiearbeider i Frikirka og 80% jobb som konsulent i Det Norske Misjonsselskap. Det blir så stas å hive seg i kast med begge disse jobbene.

Jeg har virkelig erfart at Gud er den som har kontrollen og oversikten, og at jeg kan hvile i at Han leder, også en kontrollfreak som meg! 😉

I forbindelse med NMS-jobben skal også min mann, våre to sønner og jeg reise til Madagaskar i tre måneder i høst. Jeg gleder meg til å sette beina på Afrikansk jord igjen etter 14 år. Jeg er så takknemlig for alt Gud har gitt meg og gir meg i livet.