Mentoring

I Hamar Frikirke tror vi på disippelgjøring! Og hos oss har vi blant annet to måter dette gjøres konkret: I husgrupper og gjennom mentoring.

I Bibelen finner vi mange eksempler på mentoring, Jesus er vårt forbilde på dette. Han plukket ut sine disipler som han investerte i over en periode, gjennom liv og tjeneste.

«Vær et forbilde for de troende i ord og gjerning, i kjærlighet, tro og renhet»

Paulus i 1.Timoteus 4.12

Mange tenker at de ikke er gode nok til å være mentor, men vi tror mange kan være mentor. For det handler ikke om å vite alt, men det handler om å lytte inn, dele sine erfaringer og være villig til å gå sammen med noen.
Som en menighet som tror på generasjonene sammen, ser vi at en mentorrelasjon mellom ung og eldre er gull verdt.

Om du går i menigheten og ønsker å være mentor for noen eller trenger en mentor, ta kontakt med pastor Anders Myklebust: 958 26 467 eller Janne Frøyland: 908 13 525

« Om de faller, kan den ene reise den andre opp. Men stakkars den som er alene! Faller han, har han ingen til å reise seg opp.»

Forkynneren 4.10

Vår mentorhåndbok

Vi har laget en egen guide til hva det vil si å være mentor hos oss, med forslag til hvordan det kan gjøres. Se gjennom boken her, last den ned eller hent en fysisk kopi i inngangen i kirka.