Konger & Profeter | Del II av årets bibelstudie

En studieguide gjennom Bibelen

I vinter har vi vært gjennom Mosebøkene: Guds lov og historien om hvordan han lager seg sitt eget folk. Folket har nå fått landet sitt og er utrustet til å leve som Guds folk. Den neste fasen viser oss hvordan dette går, og avslører gradvis hvordan Gud trenger en dypere inngripen i den opprørske menneskenaturen for å kunne reversere syndefallets tragiske konsekvenser.

I år jobber vi oss gjennom Bibelens store historie sammen. Vi zoomer ut og får overblikk over de store tingene Gud gjør og hvordan han beveger historien fremover gjennom Bibelens bøker. Måten vi skal gjøre det på er gjennom å dykke inn i nøkkelkapitler og vendepunkter gjennom Bibelen som hjelper oss å forstå den store historien.

Bibelverktøyet består av en leseplan med 5 kapitler i uka + et studiehefte med et spørsmålsbasert samtalestudie per uke. Vi anbefaler sterkt å gjøre dette studier sammen med andre, i en husgruppe, en mentorrelasjon, eller med noen som ønsker å forstå mer av hva Bibelen sier.

Ta en kikk, ta det i bruk, og spre det fritt videre. Er du interessert i å være med i en husgruppe, eller være med å starte en ny? Ta kontakt med meg.

Gjennom Bibelen II | Konger & Profeter

Heftet kan lastes ned digitalt her, eller hentes fysisk i inngangen til Kirka eller Kirkestua. Heftet varer fra påske til sommerferien og tar for seg de store linjene i resten av Det gamle testamentet. Del 3 med Det nye testamentet starter etter sommerferien.

22.HF_.Bibel_.Vår.GT_.II_.KongerProfeter