Eirik Austeng

Jeg er gift med Trine, oppvokst på Koppang i Østerdalen. Jeg bodde mesteparten av tenårene i Romedal rett utenfor Hamar. Nå bor jeg på et lite småbruk på Ridabu, rett utenfor Hamar sentrum.

Jeg har tidligere hatt engasjement i Den norske kirke, der jeg har jobbet aktivt med ungdom og konfirmasjonarbeid, først som frivillig i Uranienborg på Oslo vest, så som ansatt i Fjell kyrkjelege fellesråd på Sotra utenfor Bergen.

Etter videregående har jeg reist en del, bodd et halvt år i Laos der jeg jobbet som lærer gjennom Hald Internasjonale Senter i Mandal, tatt siviltjeneste, studert ett år med idrett på Idrettshøgskolen i Oslo, før jeg fant veien til Menighetsfakultetet i Oslo. Der studerer jeg profesjon teologi, og har en integrert bachelor i Ungdom, Kultur og Tro.

Jeg syntes lederskap og forkynnelse er skikkelig spennende. Jeg digger å høre en god preken, og liker veldig godt å drive med lederskapsutvikling -av meg selv og sammen med andre. Her i Hamar Frikirke har jeg ansvaret for menigheten som hovedpastor, gudstjenestearbeid, strategi og utvikling samt veien mot nye fellesskap og menighetsplanting.