fbpx
Ressurser til hjemmene

Ressurser til hjemmene

På denne siden vil Hamar Frikirke publisere bibelleseplan og annen veiledning, undervisning og info i tiden frem mot påske.

Bibelleseplan uke 12 og 13

  • Søndag 29 mars – johannes 11,45-53
  • Søndag 29 mars – Janne Frøyland sin prekentekst: salme 23,1-3
    • Hva stjeler din fred, din hvile og glede?
    • Kan du si som David: « Jeg mangler ingenting», når du for eksempel mangler penger, eller andre materielle goder, venner eller kjenner på uvisse tider?
    • Er det noe du kan være oppmerksom på/ hva tar for stor plass i livet ditt nå?
  • Mandag 30 mars – 4. mos 21,4-9
  • Tirsdag 31 mars – 2. kor 5,18-21
  • Onsdag 1 april – filipperne 2,6-11
  • Torsdag 2 april – salme 78,19-25
  • Fredag 3 april – johannes 6,24-36
  • Lørdag 4 april – 1. kor 10,16-17

Veiledning til nattverd

Siden kroppen ikke kan samles fysisk, ønsker vi å legge til rette for nattverdsfeiring i hjemmene. Det er naturlig som Jesu etterfølgere å følge de første kristnes eksempel om bønn, bibel, fellesskap og nattverden (Apg. 2). Når fellesskapet nå ikke kan komme sammen, anbefaler vi å prioritere bønn, bibel og nattverd i hjemmene. En veiledning til nattverdsfeiring finner du nedenfor.

Videotreff og undervisning på nett

Vi har planlagt en rekke ting som kommer til å foregå på video og på nett i tiden fremover. Følg med på kalenderen vår her.

  • Onsdag publiserer vi en kort video med Pastor Eirik der han deler noen tanker om etterfølgelse av Jesus i en tid som dette.
  • Torsdag ettermiddag publiserer vi et blogginnlegg med Pastor Jon-Arne
  • Torsdagkveld kl 21 inviterer vi til felles bønnetreff på video, ledet av Anders Eek.
  • Søndag kl 11 vil vi sende en enkel gudstjeneste med tale. Pastor Jon-Arne leder gudstjenesten. Pastor Eirik taler.

Behov for samtale og veiledning

I en tid som dette kan det plutselig oppstå behov utover det normale. Vi ønsker å bistå der vi kan. Veiledningstjenesten er tilgjengelig for de blant oss som kjenner at det er ekstra tungt, enten psykisk eller åndelig. Ta kontakt med Janne Frøyland på veiledning@hamarfrikirke.no eller 90 81 35 25.

Pastor Eirik er tilgjengelig for samtale eller om du har andre spørsmål og henvendelser. Ta kontakt på eausteng@hamarfrikirke.no eller på telefon 40467741. 

Pastor Jon-Arne også tilgjengelig, om enn med noe lavere kapasitet enn Eirik. Han kan nås på jonarne@hamarfrikirke.no eller 93043604

For Barnefamilier

Å formidle tro på hjemmebane kan være en utfordring. Det er vårt ansvar som menighet å hjelpe dere i denne oppgaven! I denne tiden vi er i nå har vi ekstra mye tid sammen, og vi ønsker å oppmuntre dere til å bruke den godt! Derfor kommer vi til å gi dere et enkelt ukesopplegg som dere kan følge i hjemmene. Dette vil bli lagt ut på facebookgruppen til barne- og familiearbeidet (Søndagsskolen Hamar Frikrike), så følg med der! Om du har barn i søndagsskolealder, men ikke er med i gruppen kan du søke den opp på facebook og spørre om å bli medlem, eller sende barne- og familiearbeider Helene Timmer en mail på helene@hamarfrikirke.no.

For ungdom

I FREAK så ønsker vi å holde kontakten med gjengen vår og sette spesielt fokus på bibellesning i denne spesielle tiden. Vi har opprettet en egen gruppe som heter «FREAK i karantene»  på Facebook. Her blir det fokus på bibelen og det sosiale. Vi har opprettet en leseplan, der alle som vil kan være med å lese gjennom Markus evangeliet. Annenhver dag vil vi legge ut en liten videosnutt fra teamet og ungdomsleder der vi deler noen tanker rundt det vi har lest. Det vil også være andre ting som skjer på denne gruppa. Vi bruker fortsatt vår vanlige FREAK side på Facebook og Instagram i tillegg.