Fra staben (Side 4)

Hvorfor måtte Jesus dø?

Hvorfor måtte Jesus dø? Jeg er opptatt av evangeliet, at vi som kirke skal formidle et helt evangelium slik Bibelen formidler det, og ikke bare det som klør i øret. Sentralt i evangeliet er budskapet om forsoningen mellom Gud og menneske. Det var det som var Jesu oppdrag og dette han døde for. I våre dager pågår det en debatt om ulik forsoningslære, og dette opptar meg fordi det handler om hvilket evangelium vi forkynner. Historien viser at det har…

Om fasten og å ta imot

Jeg har hatt en åpenbaring. Det er et stort ord. Sagt på en annen måte, har jeg fått helt ny innsikt i mitt tankesett og trosliv: Jeg klarer ikke ta imot. Jeg klarer ikke ta imot det Gud ønsker å gi meg. Forstå meg rett. Jeg er frelst, fordi Gud er den som frelser meg. Jeg tror og jeg er døpt. Gud har ordna opp. Så når jeg sier at jeg ikke klarer å ta imot, mener jeg at jeg…