Guds språk

Vi opplever og viser kjærlighet på ulike måter – ofte til stor frustrasjon for oss eller de rundt oss. Det vi lett glemmer er at dette spiller inn på hvordan vi opplever Guds kjærlighet – og hvordan vi konkret gir kjærlighet tilbake til Gud og til andre mennesker. Eirik viser hvordan vi kan forstå vårt eget og andres språk med Gud – så vi kan spille på våre ulikheter som kirke, og ikke se det vi ikke forstår som trusler.
Vi beklager dårlig lyd.

# Les Romere 12:3-8
Hva er din plass i menigheten / i smågruppa? Hvordan utfyller du de andre, og hvorfor trenger de andre deg? (svar først du, så får du de andre til å utfylle svaret ditt)

# Les Romerne 12:9-15
Se på de ulike oppfordringene og velg én du liker best / snakker mest til deg. Sammenlign med hverandre og forklar hvorfor du valgte den du valgte.

? Når har du følt deg mest elsket av Gud ?

? Hvordan elsker du Gud tilbake ?

? Hva kan unike deg gjøre for å bygge opp menigheten / de rundt deg ?